Statut

webové stránky pomelobox.cz

Kontaktní údaje – údaje používané pro kontaktování Poskytovatele služeb v oblasti zadávání objednávek a stížností, tj.: e-mailová adresa: biuro@pomelo.com.pl nebo telefonní číslo: 516-084-123;

Pracovní den – den od pondělí do pátku, kromě státních svátků;

Objednávkový formulář – formulář dostupný na Webové stránce umožňující Zákazníkovi zadat objednávku Produktu;

Zákazník – Spotřebitel nebo Podnikatel, který na Webu zadá Objednávku nebo využívá jiné Služby dostupné na Webu;

Občanský zákoník / Občanský zákoník – zákon ze dne 23. dubna 1964, občanský zákoník (konsolidované znění: Sbírka zákonů z roku 2019, položka 1145, ve znění pozdějších předpisů);

Spotřebitel – fyzická osoba provádějící s poskytovatelem služeb právní úkon, který přímo nesouvisí s jeho obchodní nebo profesní činností;

Zákaznický účet – soubor informací o Zákazníkovi (včetně adresních údajů Zákazníka a historie jeho objednávek) umístěný v IT systému Poskytovatele služeb;

Doba platnosti smlouvy – doba, po kterou Poskytovatel služby dodá Zákazníkovi Produkt v souladu s jeho objednávkou;

Produkt – služba přípravy a dodání jídel (dietní programy/diety), podrobně uvedená na Webu, poskytovaná Poskytovatelem služby za podmínek uvedených v těchto Pravidlech a na Webu Produktu;

Podnikatel – fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která podniká nebo vykonává odbornou činnost vlastním jménem;

Předpisy – znamená tato Předpisy a jakékoli jejich změny nebo přílohy;

Webová stránka/webová stránka – jak je definováno v § 1 odst. 1 Nařízení;

Smlouva – smlouva na dálku uzavřená mezi Zákazníkem a Poskytovatelem služby prostřednictvím Webu, jejímž předmětem je Objednávka Produktu Zákazníkem;

Služba – elektronická služba poskytovaná Poskytovatelem služby prostřednictvím Webu v rámci své podnikatelské činnosti;

Poskytovatel služeb – Pomelo sp. z o. o. se sídlem ve Wiązowně (05-462) na ul. Klonowa 3C, zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku Okresním soudem pro hlavní město Varšava. Varšava ve Varšavě, 14. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000819536, NIP: 5322086932, REGON: 385112692;

Zákon o právech spotřebitelů / Zákon – Zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (konsolidované znění: Sbírka zákonů z roku 2020, bod 287, v platném znění);

Objednávka – Prohlášení Zákazníka směřující přímo k uzavření Smlouvy, specifikující zejména druh a počet Produktů a dobu jejich dodání.

  • 1 Obecná ustanovení

 

Webové stránky dostupné na https://pomelo.com.pl/ provozuje společnost pod názvem Pomelo sp. z o.o. se sídlem ve Wiązowně (05-462) na ul. Klonowa 3C, zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku Okresním soudem pro hlavní město Varšava. Varšava ve Varšavě, 14. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000819536, NIP: 5322086932, REGON: 385112692. Kontaktní údaje týkající se provozu webové stránky: e-mailová adresa: biuro@pomelo.com.pl; a telefon: +48 516 084 123.

Řád specifikuje druhy a rozsah poskytování služeb elektronickou cestou prostřednictvím Webové stránky, pravidla pro uzavírání smluv prostřednictvím Webové stránky, pravidla pro plnění smlouvy uzavřené prostřednictvím Webové stránky nebo telefonicky, práva a povinnosti Zákazníka a Poskytovatele služeb vyplývající od uzavřené smlouvy a postup pro odstoupení od smlouvy a reklamační řád.

Předmětem Objednávky je poskytnutí služby přípravy a dodání Produktu, která zahrnuje stanovený počet jídel v rámci tzv. dietní stravování.

Osoba zadávající objednávku také potvrzuje, že si přečetla a přijímá všechna ustanovení těchto Pravidel.

Používáním Webu se rozumí jakákoli činnost Zákazníka, která vede k jeho seznámení se s obsahem obsaženým na Webu.

Zákazník je povinen zejména neposkytovat a nepřenášet nelegální obsah; používat Webovou stránku způsobem, který nenarušuje její fungování, zejména používáním konkrétního softwaru nebo zařízení; používat veškerý obsah zveřejněný na webových stránkách pouze pro svou osobní potřebu; jakož i používáním webové stránky způsobem, který je v souladu s ustanoveními zákona platného na území Polské republiky, s ustanoveními nařízení, jakož i s obecnými zásadami používání internetu.

  • 2 Objednávka a plnění smlouvy

 

Poskytovatel služeb se zavazuje poskytovat Zákazníkovi Služby v rozsahu a za podmínek uvedených v Pravidlech.

Poskytovatel služby prostřednictvím Webové stránky umožňuje nákup jakýchkoli vybraných Produktů, jejichž příprava a dodání proběhne v termínu uvedeném v Objednávce. Podmínkou doručení je uhrazení objednávky online platbou nebo převodem a odeslání potvrzení o platbě do 10:00 hodin dne předcházejícího dni doručení, v případě doručení v neděli do 10:00 hodin. 10:00 v pátek předcházející dni doručení a v případě doručení v pondělí do 10:00 v sobotu předcházející dni doručení.

Na Webu jsou uvedeny informace o Produktech, zejména jejich popis, technické a provozní parametry a ceny.

Objednávka se provádí telefonicky, e-mailem nebo vyplněním Objednávkového formuláře dostupného na webových stránkách pomelobox.cz. Po vyplnění Objednávkového formuláře může Poskytovatel služby kontaktovat zákazníka telefonicky nebo e-mailem za účelem domluvení podrobností objednávky a platby.

Zákazník, který si přeje zadat Objednávku telefonicky nebo e-mailem, tak může učinit od pondělí do pátku od 6:30 do 18:00 a v sobotu od 7:00 do 11:00 prostřednictvím Kontaktních údajů. V takovém případě by měl Zákazník:

uvést v obsahu elektronické zprávy zaslané Poskytovateli služeb nebo telefonicky název Produktu nebo Zboží ze Zboží nebo Produktů dostupných na Webu a jeho množství a v případě Objednávky Produktu Dobu trvání Dohoda;

uvést místo dodání a způsob platby mezi způsoby dodání a platby uvedenými na webových stránkách;

poskytnout údaje potřebné k vyplnění Objednávky, zejména: jméno a příjmení, místo bydliště a e-mailovou adresu.

Pokaždé po telefonickém nebo e-mailovém zadání Objednávky zašle Poskytovatel služby Zákazníkovi potvrzení o podmínkách zadané Objednávky spolu s informací, že uzavření Smlouvy ze strany Zákazníka s sebou nese povinnost zaplatit za objednaný Produkt, a to na adrese: okamžikem uzavření Smlouvy a v případě Zákazníka, který je Spotřebitelem, je Poskytovatel služeb pokaždé po zadání Objednávky zaslán Zákazníkovi telefonicky nebo e-mailem s potvrzením podmínek zadané Objednávky.

Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Zákazník, který je Spotřebitelem, zašle (v reakci na potvrzení podmínek Objednávky zaslané Poskytovatelem služeb) elektronickou zprávu na e-mailovou adresu Poskytovatele služeb, ve které Zákazník akceptuje obsahu zaslané Objednávky a souhlasí s jejím provedením a přijímá obsah Řádu.

Při zadávání Objednávky si Zákazník vybere Produkt nabízený Poskytovatelem služby na Webové stránce s uvedením typu dietního programu, kalorického obsahu jídel obsažených v Produktu a doby, po kterou bude Produkt doručován (Smlouva Doba).

Při zadávání Objednávky je Zákazník povinen uvést: jméno, příjmení, telefonní číslo, emailovou adresu a doručovací údaje (doba dodání, adresa dodání). Dále je Zákazník povinen v poli <notebook> uvést všechny potřebné informace a kontraindikace, které mohou ovlivnit výběr diety, zejména informace o:

všechny stávající a minulé nemoci;

hypertenze;

diabetes;

laktózová intolerance;

užívání léků, které ovlivňují schopnost vstřebávat živiny nebo vitamíny nebo způsobují zadržování tekutin v těle nebo nepříznivě ovlivňují trávení;

pro ženy informace o těhotenství nebo kojení;

alergie;

U nemocných a/nebo osob se zdravotními problémy se doporučuje konzultovat s lékařem, než začnete držet vybranou dietu.

 

Po zadání a zaplacení objednávky si zákazník může stáhnout účtenku ve formátu PDF v zákaznickém panelu – záložka „historie objednávek“. Fiskální účtenka bude na přání zákazníka dodána v papírové podobě s objednávkou. Chcete-li obdržet daňový doklad, odešlete prosím takovou žádost e-mailem na adresu biuro@pomelo.com.pl před vypršením platnosti objednávky.

V případě Klienta Podnikatele, který chce obdržet fakturu s DPH, je dále povinen uvést potřebné údaje pro vystavení faktury, viditelné po zaškrtnutí políčka „Chci obdržet fakturu“.

Pokud je Objednávka zadána prostřednictvím Objednávkového formuláře dostupného na Webové stránce, Objednávka je Poskytovateli služeb předložena Zákazníkem v elektronické podobě a představuje nabídku k uzavření Smlouvy o koupi Produktů, které jsou předmětem Objednávky. Nabídka podaná v elektronické podobě je pro Zákazníka závazná, pokud Poskytovatel služeb zašle na e-mailovou adresu Zákazníka potvrzení o přijetí Objednávky, které představuje prohlášení Poskytovatele služeb o přijetí nabídky Zákazníka a po jejím obdržení Zákazníkem je Smlouva uzavřena.

První dodávka jídel se uskuteční v den určený Zákazníkem, ne však dříve než 1 Pracovní den po zaúčtování platby nebo obdržení potvrzení o převodu. Potvrzení o převodu zašlete na e-mailovou adresu: biuro@pomelo.com.pl.

Objednávky mohou zadávat pouze dospělí. V případě nezletilých nebo zcela nezpůsobilých osob může Objednávku podat pouze zákonný zástupce. Při výběru Produktů pro Objednávku by měl Zákazník vybrat ty, které se ho (nebo osoby, pro kterou objednávku podává), netýkají zdravotních neduhů ovlivňujících jeho stravování, včetně potravinových alergií a dalších nemocí nebo onemocnění, která vyžadují odstranění nebo omezení spotřeba konkrétních produktů.

Pokud Zákazník poruší ustanovení těchto Pravidel, může Poskytovatel služeb po neúčinné výzvě k zastavení nebo odstranění porušování a stanovení přiměřené lhůty smlouvu o poskytování Služeb s okamžitou účinností vypovědět.

  • 3 Změna objednávky / pozastavení smlouvy

 

Zákazník je oprávněn pozastavit Smlouvu nebo změnit Objednávku v části týkající se: dodacích lhůt, dodací adresy, druhu diety a kalorického obsahu diety. Změna se považuje za provedenou, když Zákazník obdrží zprávu od Poskytovatele služeb, která ji potvrzuje.

Jakékoli změny Objednávky musí být nahlášeny neprodleně, nejpozději do 1:00 hod. Pracovního dne předcházejícího Pracovnímu dni (v případě výměnného menu dva dny před dodáním), ve kterém má dojít k dodání, nebo do 10. :00 v sobotu – v případě doručení následující den, pondělí je pracovní den. V případě změny Produktu za Produkt vyšší hodnoty je Zákazník povinen provést doplatek ve výše uvedených lhůtách.

Zákazník má možnost provést změnu individuálním kontaktováním Poskytovatele služby – e-mailem nebo telefonicky (Kontaktní údaje). Změna je účinná, když je provedena výše uvedená platba.

Změny nahlášené po výše uvedených termínech budou účinné od následujícího dne, po kterém měla být změna provedena.

Zákazník má právo pozastavit dodávky po dobu trvání Smlouvy po telefonickém nebo e-mailovém oznámení poskytovateli služeb. Informace o pozastavení dodávek je třeba nahlásit 1 pracovní den předem takto:

nejpozději do 10:00 hodin dne předcházejícího přijetí Objednávky v případě Objednávek zadávaných od úterý do pátku;

nejpozději v pátek do 10:00 hodin, kdy se Objednávka vztahuje na sobotu a neděli;

nejpozději v sobotu do 10:00, pokud se Objednávka týká pondělí.

V případě pozastavení Smlouvy se Objednávka prodlužuje o počet dní, po které Zákazník uplatnil právo na přerušení Smlouvy.

  • 4 Doručování

 

Doručení je omezeno na města uvedená na webových stránkách a dostupná při zadávání objednávky a provádí se na adresu uvedenou zákazníkem při zadávání objednávky a probíhá v pracovní dny od 2:00 do 7:00 a v sobotu od 2:00 do 7:00

Pokud si Zákazník nevyzvedne dodaný Produkt z důvodu nepřítomnosti osoby oprávněné jej vyzvednout nebo z jiných nenahlášených okolností/okolností, nejpozději do 10:00 v Pracovní den předcházející doručení nebo do 10:00 v sobotu v případě doručení v pondělí nebo jsou uvedeny nesprávné údaje o dodací adrese, produkt se považuje za úspěšně doručený

Cena dopravy je stanovena individuálně v závislosti na uvedeném místě doručení Objednávky. Informace o ceně dopravy se objeví v souhrnu objednávky a budou zahrnuty do celkové ceny objednávky.

Doručení Produktu se uskutečňuje, pokud je to možné, v čase, který Zákazník preferuje, nejpozději však do 7:00. Zákazník nemůže změnit doručovací adresu po 10:00. Dojde-li ke změně adresy po hodinách uvedených v předchozí větě, Poskytovatel služby doručí Objednávku na změněnou adresu až následující Pracovní den nebo sobotu následující Pracovní den.

V případě soboty a neděle je Produkt doručen do dvou dnů. Výrobek je možné objednat pouze na sobotu nebo pouze na neděli. V neděli nejsou žádné dodávky. Doručování Objednávek pouze na neděli se provádí v sobotu předcházející neděli, na kterou se Objednávka vztahuje. V případě dnů pracovního klidu v souladu s platnými předpisy (dny, které nejsou Pracovními dny) a jiných dnů pracovního klidu nebo svátků jasně označených Poskytovatelem služby, mohou být dodávky doručovány jiným způsobem, než je uvedeno v tomto bodě, o kterých bude Poskytovatel služeb Zákazníky vždy informovat.

Možnost doručení na adresu uvedenou Zákazníkem při zadávání Objednávky je potvrzena Poskytovatelem služby při přijetí Objednávky k provedení. O nemožnosti doručení na uvedenou adresu je zákazník vždy informován.

Dodávku provádějí jím pověřené firmy.

Harmonogramy dodávek pro svátky budou doručeny v dostatečném předstihu e-mailem na adresu uvedenou při zadávání objednávky nebo telefonicky.

Poskytovatel služby může se Zákazníkem stanovit nový termín realizace Objednávky, pokud není možné provést Objednávku v původním termínu z důvodů, které Poskytovatel služeb nemůže ovlivnit a jejichž odstranění není možné, z nichž Zákazník je okamžitě informován.

V případě faktorů, které jsou nezávislé a nelze je přičítat Poskytovateli služeb (např. povětrnostní podmínky, epidemiologické ohrožení, rozhodnutí státních služeb, rezignace na poskytování služeb přepravní společností doručující Objednávky atd.), bude dodání Pokud jsou objednávky obtížné nebo nemožné, nenese Poskytovatel služeb odpovědnost za nedodání Produktů Zákazníkovi. V takovém případě má Poskytovatel služby právo bez výpovědní lhůty odstoupit od Smlouvy se Zákazníkem s povinností vyrovnat nevyčerpanou dobu Objednávky.

Ve výše uvedeném případě má Zákazník právo odložit Objednávku na jiný termín nebo od Smlouvy odstoupit.

V případě zrušení Objednávky Produktu po zbývající Dobu trvání Smlouvy uvedené výše má Zákazník nárok na vrácení peněz v souvislosti s nevyčerpanou dobou trvání Smlouvy počítanou ode dne účinného doručení odstoupení Zákazníka na Službu. Poskytovatel.

  • 5 Platba

 

Příkazce je povinen uhradit platbu za celé období objednávky předem, nejpozději den před zahájením poskytování příspěvku s přihlédnutím k §2 odst. 2 výše.

Poskytovatel služby umožňuje následující způsoby platby:

bankovním převodem přes Pomelo Sp. z o. o. na svých webových stránkách elektronického platebního systému (on-line);

platba přes PayPo sp. z o. o. se sídlem ve Varšavě

Za den platby se považuje den, kdy je platba za Objednávku připsána na bankovní účet Poskytovatele služeb.

Poskytovatel služby si vyhrazuje právo pozastavit realizaci Objednávky do doby obdržení platby za danou Objednávku. V případě neobdržení platby bude Zákazník informován telefonicky nebo e-mailem, že platba za Objednávku nebyla zaevidována.

Pokud Zákazník takovou žádost podá, Poskytovatel služeb vystaví a zašle Zákazníkovi elektronickou fakturu s DPH pokrývající Produkty objednané Zákazníkem. Faktura bude zaslána na e-mailovou adresu, kterou zákazník uvedl při zadávání objednávky. Zákazník by měl své přání obdržet fakturu uvést nejpozději při objednávce zaškrtnutím políčka „Chci obdržet fakturu“ a vyplněním správných údajů.

Poskytovatel služeb má právo pořádat příležitostné soutěže a propagační akce, jejichž podmínky budou pokaždé zveřejněny na Webu. Propagační akce na Webových stránkách nelze kombinovat, pokud Pravidla dané akce nestanoví jinak.

  • 6 Odstoupení od smlouvy

 

Poskytovatel služby informuje, že podle čl. 38 bodů 4 a bod 12 zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitele není Zákazník, který je spotřebitelem, oprávněn odstoupit od smlouvy o objednávce produktu uvedené v čl. 27 uvedeného zákona.

Nastanou-li okolnosti, které způsobí, že Zákazník nebude moci využít Objednávku z důvodu okolností, které nemůže ovlivnit, je povinen o tom informovat Poskytovatele služby. V závislosti na okolnostech se Poskytovatel služby po konzultaci se Zákazníkem rozhodne změnit termín dodání zbývající části objednávky nebo ukončit Smlouvu a vrátit Zákazníkovi část finančních prostředků zaplacených za nevyčerpanou část objednávky. objednávka.

V případě zrušení Objednávky a ukončení Smlouvy v průběhu jejího trvání je Zákazník povinen částečně spotřebovanou stravu uhradit v cenách jednotlivých dnů po odečtení případných poskytnutých slev.

Poskytovatel služeb vrátí zaplacené a nevyčerpané finanční prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Zákazníka o odstoupení od smlouvy na účet, ze kterého byla provedena platba za Objednávku, nebo na jiný účet uvedený Zákazníkem v prohlášení.

  • 7 Stížnosti/řešení sporů

 

V případě nesouladu předmětu objednávky nebo způsobu jeho realizace s těmito předpisy nebo zadanou objednávkou má Zákazník právo podat reklamaci.

Stížnost je třeba uplatnit e-mailem, telefonicky na uvedené Kontaktní údaje nebo na adresu Poskytovatele služeb.

Reklamace se považuje za doručenou Poskytovateli služby:

při telefonickém podání stížnosti: v okamžiku předání jejího obsahu Poskytovateli služby;

kdy byla reklamace podána e-mailem: kdy Zákazník obdrží potvrzení o přijetí reklamace od Poskytovatele služeb.

Pro posouzení reklamace by měl Zákazník zaslat nebo doručit reklamované Zboží nebo Produkt, pokud je to možné, s přiložením dokladu o koupi. Zboží nebo Produkt by měl být doručen nebo zaslán na výše uvedenou adresu nebo předán kurýrovi následující den po předchozí domluvě s Poskytovatelem služby.

Vyskytnou-li se v reklamaci nedostatky, vyzve Poskytovatel služby Zákazníka k jejímu doplnění v nezbytném rozsahu neprodleně, nejpozději však do 7 dnů ode dne obdržení výzvy Zákazníkem.

Zákazník uvede v reklamaci své jméno a příjmení, korespondenční adresu, druh a popis problému.

Poskytovatel služeb je povinen reklamaci posoudit do 5 Pracovních dnů. V případě vyhovění reklamaci je Poskytovatel služby povinen vyměnit Objednávku, která je předmětem reklamace, nebo jídlo (jídla) v ní obsažené, po předchozí dohodě se Zákazníkem na termínu výměny nebo navržení jiného řešení.

V případě, že Poskytovatel služeb zjistí, že reklamace není oprávněná, zejména z důvodu souladu předmětu reklamace s Objednávkou, informuje Poskytovatel služby Zákazníka o tom, že reklamace nebyla přijata nejpozději do 5. Dny s uvedením příslušného odůvodnění.

Pokud nebude reklamace uznána nebo nebude možné objednateli zajistit vyměněné jídlo nebo stravu z důvodů na straně objednatele, bude poskytovateli služeb splatná plná částka odpovídající hodnotě objednávky.

Zákazník, který je spotřebitelem, má mimo jiné: následující možnosti využití mimosoudních způsobů vyřizování stížností a vymáhání reklamací:

je oprávněn obrátit se na stálý spotřebitelský rozhodčí soud působící při Obchodní inspekci k řešení sporu z uzavřené Smlouvy;

je oprávněna požádat oblastního inspektora Obchodní inspekce o zahájení mediačního řízení o smírném řešení sporu mezi Zákazníkem a Poskytovatelem služeb;

může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi Zákazníkem a Poskytovatelem služby, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (obecního) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, mezi jejíž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele (včetně Sdružení spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů ). Poradenství poskytuje Federace spotřebitelů na bezplatné telefonní lince pro spotřebitele 800 007 707 a Sdružení polských spotřebitelů na e-mailové adrese poradenství@dlakonsumentow.pl;

podejte svou stížnost prostřednictvím online platformy EU ODR, která je k dispozici na adrese: http://ec.eu¬ropa.eu/consumers/odr/.

  • 8 Zpravodaj

 

Zákazník může od Poskytovatele služby dostávat obchodní informace ve formě zpráv zasílaných na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem (služba Newsletter). Za tímto účelem musíte uvést platnou e-mailovou adresu nebo aktivovat příslušné pole v registračním formuláři nebo objednávkovém formuláři. Zákazník může souhlas se zasíláním obchodních informací kdykoliv odvolat. Smlouva o poskytování služby Newsletter se uzavírá na dobu neurčitou a zaniká okamžikem, kdy Zákazník zašle žádost o odstranění své e-mailové adresy z odběru Newsletteru nebo odhlášení prostřednictvím odkazu uvedeného v obsahu zprávy zaslané v rámci zpravodajské služby.

  • 9 Platnost a změny Řádu

 

Poskytovatel služeb shromažďuje a zpracovává osobní údaje poskytnuté Zákazníky v souladu s platnými právními předpisy a Zásadami ochrany osobních údajů.

Veškerá práva k Webovým stránkám, včetně hospodářských autorských práv, práv duševního vlastnictví k jejímu názvu, internetové doméně, internetové stránce Webové stránky, jakož i loga, náleží Poskytovateli služby a lze je užívat pouze stanoveným způsobem a v souladu s Předpisy.

Řešení případných sporů vzniklých mezi Poskytovatelem služeb a Zákazníkem, který je Spotřebitelem, bude předloženo příslušným soudům v souladu s ustanoveními příslušných ustanovení občanského soudního řádu.

Řešení případných sporů vzniklých mezi Poskytovatelem služby a Zákazníkem, který je Podnikatelem, bude řešeno u soudu příslušného podle sídla Poskytovatele služby.

V záležitostech neupravených v těchto Předpisech se použijí ustanovení občanského zákoníku, ustanovení zákona o poskytování elektronických služeb, ustanovení zákona o právech spotřebitelů a další příslušná ustanovení polského práva.

Každý Zákazník bude informován o jakýchkoli změnách těchto Pravidel prostřednictvím informací na hlavní stránce Webu, kde bude uvedeno datum jejich vstupu v platnost. Datum nabytí účinnosti změn nebude kratší než 14 dnů ode dne jejich oznámení.